مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 06:352020-10-31سياسي

نبود قوانین در حوزه فرهنگ بر پیکره هنر ضربه وارد کرده است


قائم مقام انجمن خوشنویسان خراسان رضوی گفت: به عقیده من مجلس باید قوانینی را به تصویب برساند که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی به عنوان متولی کلیه مسائل فرهنگی و هنری کشور را تحت نظارت خود داشته باشد.

- ایسنا/خراسان رضوی قائم مقام انجمن خوشنویسان خراسان رضوی گفت: به عقیده من مجلس باید قوانینی را به تصویب برساند که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی به عنوان متولی کلیه مسائل فرهنگی و هنری کشور را تحت نظارت خود داشته باشد.

حسین قائمی در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه فضا و وضعیت هنری کشور و استان به سمتی می رود که وزارت ارشاد به عنوان متولی فرهنگ و هنر در کشور از اهداف وزراتخانه فاصله گرفته و به این دلیل است که توان مالی و اجرایی اش ضعیف شده، به عقیده من اما دستگاه های دیگر به خاطر پول بیشتری که هزینه می کنند کم کم هنر را به سمتی می برند که خودشان می خواهند، نه آن چیزی که مد نظر وزارت ارشاد است.

وی افزود: این دستگاه ها هنرمندانی را که تنها مد نظرشان است درک می کنند و بیشتر به هنرمندانی که به لحاظ فکری و عقیدتی به این نهادها نزدیک هستند بها می دهند و اینجاست که هنرمندان متعهدتر زمانی که بخواهند در راستای قانون با وزارت ارشاد بیشتر همکاری داشته باشند از جایگاهشان فاصله می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود قوانین در حوزه فرهنگ بر پیکره هنر ضربه وارد کرده است

نبود قوانین در حوزه فرهنگ بر پیکره هنر ضربه وارد کرده است